מיתוג אסטרטגי

כאשר אנו באים להוציא מוצר חדש לשוק, שירות חדש או מקימים חברה חדשה אנו חייבים לחשוב על מיתוג. המיתוג הוא הליך שבו אנו בנים אישיות, ערכים, חזון ויוצקים אותו אל המוצר/הארגון שלנו ומעניקים לו חיים. המותג שלנו הוא איך שהלקוחות יזכרו אותו וירגישו לגביו. מיתוג אסטרטגי הוא בעצם בניית האסטרטגיה שלנו לבניית המותג שלנו.

#1 – מגדירים את המותג:

בשלב הראשון יהיה עליכם לאפיין ולהגדיר את המותג שלכם. מהו המותג? האם הארגון שלכם או החברה שלכם יהיו המותג? או מוצר מסוים שיהיה מוצר הדגל שלכם? כעת יהיה עליכם להגדיר כיצד אתם רוצים להציג את המותג שלכם, מהם הערכים שלכם, החזון שלכם, היתרונות שלכם על פני המתחרים שלכם ועוד.

#2 – כיצד נבליט את היתרונות שלנו?

כעת יהיה עליכם למנות את האפשרויות להציג את היתרונות שלכם. לדוגמה: אם אתם משווקים משקה אנרגיה אז תרצו לחשוב על אפשרויות להציג את היתרונות של המוצר: לדוגמה בכיתוב מסוים על האריזה שלו, לדוגמה באמצעות פרסומת מצחיקה שקל לזכור ועוד.

#3 –בניית התשתיות הוויזואליות:

כעת כדאי להתחיל לעבוד על התשתיות הוויזואליות של המותג שלכם: החל מהלוגו שלכם, דרך מוצרי דפוס, אתר האינטרנט של החברה, מודעות ופרסומות שונים ועוד. עבודה זו תצטרכו לעשות עם משרד מיתוג מקצועי ו/או חברת פרסום המתמחה במיתוג. אלה יכולים לספק לכם את כל שירותי הקריאייטיב, כתיבת תוכן, עיצוב גרפי ובניית את אינטרנט במקום אחד וחלק מהן יוכל אפילו לקשר אתכם לבית דפוס המשת"פ אתם פעולה לקבלת מחירים אטרקטיביים לדפוס.

#4 – שלב הפרסום:

זהו השלב הקריטי כי פה אתם חושבים את המותג שלכם לקהל הרחב. הפרסום הוא מן הסתם חלק בלתי נפרד מכל הליך של מיתוג עסקי וכל עסק בכלל. אתם צריכים לפרסם את העסק שלכם או המוצרים שלכם כדי להרוויח לקוחות. הבעיה היא שכאשר אתם עושים את זה אתם צריכים לקחת בחשבון שפרסום בצורה שגויה עשויה לפגוע בתוכנית בניית המותג שלכם. לכן חשוב מאוד בעת מיתוג עסקים הוא לבצע את הפרסום בצורה הנכונה והמקצועית ביותר עם חברת פרסום מנוסה ומקצועית.

מאמרים נוספים
שיתוף ברשתות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
חיפוש