לוגואים משחקים תפקיד חשוב ביותר בחיים שלנו. מדובר בשילוב של מילים ואלמנטים ציוריים שהסך שלהם הרבה יותר גדול מסכום חלקיהם. יחדיו, השילוב של מילים, סמלים, צבעים, צורות וטקסטורות הופך לסמל אמיתי. וזו למעשה מטרתו של כל לוגו, לסמל משהו בסיסי מאוד שמוצא מענה רגשי ואינטואיטיבי בקרב האדם הפשוט. תחשבו לדוגמא על לוגואים שסובבים אתכם: מה אומר לכם הלוגו של קוקה קולה? או של ערוץ 10? או של בנק הפועלים?
דוגמא למיתוג מחדש באמצעות לוגו – בנק הפועלים
השינוי של הלוגו שנעשה בשנת 2001 מראה היטב את החשיבות של לוגו ליצירת רושם בקרב הציבור. עד שנת 2001 הלוגו של בנק הפועלים היה כיתוב על רקע אפור, תחום מלמעלה ומלמטה בקווים אדומים. במסגרת הרפורמות בבנק, רצו בעליו ליצור רושם של בנק יוקרתי יותר (לא רק ל"שכירים") המספק חדשנות, שירותים מתקדמים וכו'.לוגו שיצליח בכל תהליך פרסום, בין אם זה פרסום חוצות, פרסום בגוגל, פרסום בטלוויזיה או כל אמצי מדיה אחר. כך, הפך הלוגו לכיתוב בצבע כחול בגופן מודרני יותר לצד מעין מעויין אדום, כאשר כל הפרטים משתקפים מעט מלמטה, מה שנותן תחושת ניקיון ויוקרה. השינוי הזה נתן את האפקט הרצוי, וכאשר הלוגו הושלם בסלוגן – "להיות ראשון זה מחייב", ניתן לומר שקבוצת השיווק של הבנק עשתה את עבודתה נאמנה. אך ראוי לציין שלא חייב שיהיה כיתוב כלשהו בלוגו על מנת להעביר מסר. ניתן לראות דוגמא לכך באחד מהלוגואים המפורסמים ביותר בכל הזמנים, שזה כמובן הלוגו של מקדונדלס.
ההיסטוריה של יצירת לוגו מקדונלדס
למרבה ההפתעה, שתי הקשתות של מקדונלדס לא סימנו את האות M האנגלית, אלא היו חלק של עיצוב לוגו יוצא דופן של הרשת שאפשר לה לבלוט מרחוק, בעוד השם הגנרי יחסית לא עשה זאת בצורה מוצלחת באותה המידה. החל משנת 1962 הקשתות הפכו ללוגו הרשמי של הרשת ולאט לאט נעלמו מעיצוב המסעדות עצמן, משום שהלוגו כבר דיבר בעד המוסד עצמו. ראוי לציין שהתהליך הזה לא היה מהיר – הלוגו הראשון הופיע בשנת 1937 והגרסה הראשונה של הלוגו עם קשתות דמויות M הופיעו ב-1962.
משמעות הצבע
הלוגו של קוקה קולה בולט בעיקר במרכיב אחד – הצבע האדום. מלבד שינויים בגופן וביצירת קישוטים, הלוגו לא השתנה משנות החמישה. יתר על כן, בשנת 1985 השם השתנה! במקום Coca Cola נכתב פשוט Coke – אך הצבע והצורה האופיינית של הבקבוקים הוכיחה שהמיתוג נעשה ברמת הרושם הראשוני, שבו הצבע משחק תפקיד מפתח.
משמעות האות
דוגמא ללוגו חשוב נוסף בתרבות הפופולרית שבו יש משמעות מכרעת דווקא לאות – הלוגו של סופרמן, האות S שהפכה לקיצור מובהק של המילה "סופר". הצורה של הלוגו השתנתה, אך האות היא האלמנטים שהעביר את הרעיון והסמל של הדמות. לוגו טוב הוא כמו אתר טוב, כאשר בוחרים בחברה מקצועית בין אם זה חברת בניית אתרים או משרד פרסום הדרך להצלחה בטוחה.
מוזמנים לבקר אותנו בגוגל מפות >>> עיצוב לוגו