עיצוב קטלוג לסוכני מכירות!

 

עיצוב קטלוג

עיצוב קטלוג לפרופיל חברה!

צורת השיווק באמצעות סוכני מכירות, היא צורת השיווק הכי מקובלת היום. שיווק מוצלח לא נעשה טלפונית אלא בעבודת שטח סיזיפית. אין כמו מפגשים פנים מול פנים כדי להציג דברים, ואין כמו עיצוב קטלוג מעולה כדי לסייע לסוכן לעשות את העבודה שלו.

סוכני המכירות שמתייצבים אצל אנשי רכש וקניינים צריכים לחשוב על עיצוב קטלוג ייחודי, קטלוג שיעניין את אותם אנשי רכש וקניינים במוצרים או הפריטים שהם משווקים והם עושים זאת בהצגת הקטלוג שהופק במיוחד לצורך כך.

עיצוב קטלוג צריך להיעשות בצורה שתייצג את הפריטים או המוצרים באופן שמשקף את היתרונות שלהם, שמציג אותם בצילומים שהופקו במיוחד כדי להבליט שימושיות, ייחוד ועוד. מעבר לצילומים יש גם את לוגו החברה וטקסט משלים שגם הוא אמור לספק מידע משלים וכזה שיגרום הצלחה בשיווק.

פרופיל של חברה!

קטלוג של חברה מכיל הרבה פעמים גם פרופיל מתומצת על החברה, פרופיל חברה הוא שלב הכרחי בתהליך של עיצוב קטלוג, צילום של המשרדים שלה, המפעל, אנשי מפתח ועוד. כל אלה יחד עם מגוון צילומי המוצרים נותנים תמונה כוללת של החברה, היכולות שלה, המיצוב שלה, התדמית ועוד.

בחירה נכונה של טקסט תדמיתי על החברה כמו גם ניסוח הולם של חזון החברה, לצד צילומי הפריטים והמוצרים, לצד לוגו מוצלח מוסיפים לקטלוג ברמת השם והתדמית, מציגים נכון את החברה ומשמשים כפרופיל מרשים בעיקר מול לקוחות מתעניינים חדשים.

צילומים חשובים מאוד!

כבר הדגשנו את נושא הצילום במאמר אחר ונעשה זאת גם כאן. אין מילה אחרת לתאר עד כמה צילום תמונות בתהליך מיתוג עסקי ובכך תהליך של עיצוב קטלוג לסוכני מכירות, חשובות לעין עורך יותר מהמילה- מושלם!

התמונות של הפריטים או המוצרים חייבים להיות מושלמים. הם חייבים להעביר בויז'ואל את האיכויות והייחוד של הפריטים, הם צריכים להצטלם בקונספט רעיוני מסוים שמשקף את הפריטים עצמם, שהוא חלק מהיתרונות שלהם. כך לדוגמה נצלם תמציות מזון טבעיות תלויות על כליל החורש…כלומר- צריך להיות קונספט לצילומים וזה לחלוטין לא ספונטני.

רצף צילומים בעיצוב קטלוג- תכנון מסודר ומפורט!

הרבה פעמים כאשר מדובר בצילום לעיצוב קטלוג לסוכני מכירות מדובר על משפחות רבות של מוצרים שאינם מוכרים לבעלי העניין. לכן המחשבה שעומדת מאחורי צילום קטלוג כזה היא לנסות ולהיות כמה שיותר ברורים באשר לסוגים השונים ולמשפחות המוצרים, ולכן צריך להיות רצף מתוכנן ומדויק של צילומים שמאפשרים הבנה של כל המוצרים, משפחות ותת משפחות וכל זה צריך להיות מצולם ומקוטלג בסדר ובבהירות מתוכננים מראש, גם כדי לפרט כל מה שיש וגם כדי להרשים את מי שלפניו מוצג הקטלוג.

קטלוג של נישה צרכנית חדשה!

סוכני מכירות צריכים הרבה פעמים גם לשווק מוצרים או פריטים תחת נישה שיווקית חדשה. כאשר הם מגיעים לפרזנטציה או להצגת הקטלוג הם אמורים גם להעביר את הנחיצות, הייחוד והשימושיות של הנישה החדשה ולכן חשוב שבעיצוב קטלוג תינתן חשיבות לא רק למוצרים אלא גם לטקסט הנכתב עליהם ובעיקר על הבשורה הצרכנית החדשה, הנישה החדשה, מידע על ההצלחה שלה במקומות אחרים, נתוני שיווק, הצגת הנישה מול נישות דומות וכו'. כל אלה חייבים לבוא לידי ביטוי בקטלוג גם בויז'ואל וגם בטקסט נילווה ומקצועי. בין אם המטרה של הקטלוג היא לצורך פרנטציה או לצורך פרסום באינטרנט אין ספק שכאשר עיצוב קטלוג נעשה בצורה טובה הוא יעשה רושם ויראה את הייחודיות שלו.