עיצוב לוגו למסעדות- מיתוג בפלפל ובמלח

עיצוב לוגו

אין ספק שישראל עשתה דרך ארוכה מאוד עד שהיא הכניסה למטבח שמן זית שלא להדלקת נרות…ועד שמסעדה הזמינה עיצוב לוגו. היום נחשבת ישראל  כעד קולינרי ואפשר בהחלט לראות את זה בסדנאות הבישול, מטבחים ביתים משוכללים, תוכניות אוכל, מגזינים על אוכל ומסעדות רבות משובחות בכל רחבי הארץ.

מומחי חברת מיי ברנד האחראית על מיתוג, פרסום ועיצוב לוגו של בתי קפה ומסעדות רבות בארץ מסבירים איך הגענו מהפלאפל לקרפצ'יו ומייחסים זאת לחשיפה של הישראלים לעולם וזו התרחשה בסוף שנות ה-70. הם מסבירים כי העובדה שהפכנו ליעד קולינרי הגיע דווקא מהצרכנים שנסעו וטיילו בעולם וחזרו עם חיך אחר שמבקש אוכל חדש, אחר בעל טעם שונה ולא עוד עוף מכובס.

אם לשפוט את מפת התפתחות המסעדות בארץ, אז החשיפה לאוכל אחר שעשתה לו "עלייה" לא הגיעה רק מכיוון הקהל אלא גם מכיוון מי שיזמו פתיחת בתי אוכל אחרי שנחשפו לטעמים אחרים בחו"ל. הרבה מסעדות בארץ נפתחו משום שבעליהם חשו ועברו את החוויה הקולינרית בחו"ל ורצו לעשות משהו דומה בארץ.

המסעדה הראשונה בארץ- חדר האוכל הקיבוצי…

אם נביט אחורה נגלה כי תחילתה של הקולינריה במטבח הישראלי, הייתה דווקא במטבחי הקיבוץ, שם למנות היו שמות על שם מי שהמציא אותם… הפירה של חנה, העוגה של שפרה…ואין ספק שהם היו שמות מדליקים ואותנטיים אבל מי בקיבוץ בכלל חלם על עיצוב לוגו לגבינת הבית מהפרה פועה…

הקיבוצניקים בוודאי לא חלמו אפילו על פיצה. הטעמים היו פשוטים ובריאים, חומרי הגלם ישר מהשדה והטבע והמנות הכי פשוטות וחסרות מעוף וחוזרות על עצמן כל שבוע. האוכל היה לצורך הישרדות וקיום, אנשים לא היו מפונקים וכל מה שהם רצו אחרי שהם עבדו כמו חמורים בפלחה זה לשבוע וללכת לישון.

ערבוב מטבחים וחגים- תחילת הקולינריה הישראלית!

עצם היותה של ישראל חברה של קיבוץ גלויות על כל העדות והמטבחים השונים שבה, הפכה אותה לאחת הארצות שיש בה את מגוון הטעמים והתבלינים הכי גדול במזרח התיכון. בשום מקום אחר בעולם לא תמצא עיראקית לצד פולנייה שנכנסות לאותה חנות תבלינים כדי לקנות תבלינים כל אחת מקצה אחר של העולם. זוהי מהות הישראליות והקשת העדתית הרחבה שלה.

זה לקח בערך 20 שנה עד שהפולנים התחילו לאכול ג'חנון ועד שהתימנים התחילו לאכול סביח וכל הגיוון הזה יצר אין סוף ערבובים של מסעדות גורמה עדתיות ואין סוף המצאות וגיוונים על בסיס של מטבחים עדתיים ואין את זה בשום מקום אחר בעולם.

נוסיף לזה את היבוא של הטעמים, פריצה של מסעדות חדשות. קונספטים חדשים לצד מטבח חדש, זה מה שקורה היום בשטח וכאשר עוסקים בפרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק צריך להעביר את הפריצה של המסעדות החדשות בצורה הטובה ביותר, באופן הנכון ביותר.

מומחי מיתוג המסעדות של חברת מיי ברנד מסבירים כי גם הטריטוריה הקטנה של מדינת ישראל, והאפשרות למפגשי משפחות בחגים בצפיפות יחסית, פיתחו את תרבות שולחן האוכל שממנה, ניתן להבין היום הרבה על שפע מסעדות הפועלים ובכלל במדינת ישראל ובכך לכל מסעדה ניתן להתאים לוגו ייחודי שיתאים בדיוק לה.