עיצוב לוגו ותחכום בו!

ממבט ראשון נדמה שאנחנו מבינים את כל הלוגואים שאנחנו מכירים, אנחנו מזהים אותם וגם יודעים למה לשייך אותם. אם נתעמק יותר בגרפיקה של כמה מהם, נמצא כי לא הכול גלוי והתחכום דווקא מסתתר מה שנקרא בין האותיות. להסתכל ולהפנים.

הלוגו של אדידס- הלוגו הזה מורכב מהשם הפרטי ושם המשפחה של מייסד האימפריה עם שם, איך לומר לא ממש שכיח. קראו לו אדולף דסלר. שלושת הפסים תמיד ליוו את עיצוב הלוגו הזה והם מסמלים, גובה, הר, טיפוס. בקיצור- ספורט.

הלוגו של אפל- הביס בתפוח הלוגו של אפל הוא הברקה ספונטנית, שמציגה גם על הדרך איך מתנהל מעצב גרפי שמתבקש להמציא לוגו.

רוב יאנוב הוא האיש שעיצב את הלוגו הזה. הוא קנה לעצמו תפוחים כי אפל זה תפוח, אבל זה די בנאלי, עד שהוא נתון ביס וקלט שביס זה (BITE ) ונשמע כמו BYTE  שזה מונח מעולם המחשבים וזה הסתדר לו והשאר היסטוריה.

אבל, והאבל הזה גדול מאוד. אם רוב יאנוב לא היה נותן ביס לא היה לו בייט שהסתדר עם עוד בייט, ואם הוא לא היה יודע שיש BYTE והוא מעולם המחשבים, הוא לעולם לא היה מחבר בינו ובין אפל. כלומר במילים אחרות. בשביל עיצוב לוגו מגניב אתה חייב להיות לא רק איש טכני בעל ידע והשכלה של עיצוב גרפי, אתה צריך להיות מגניב, בעל רעיונות, יצירתי ואוהב תפוחים…

הלוגו של טויוטה– עיצוב הלוגו של טויוטה מעלה בהחלט הרהור האם מדובר על לוגו של חברת הרכבים היפנית, כאשר במבט ראשון הלוגו שלהם נראה כמו אדם שחובש כובע קאובוי ומה ליפנים ולזה.

חיטוט בהיסטוריה של טויוטה מגלה על מה חשב המעצב הגרפי כאשר עיצב עיגול ובתוך עוד עיגול מלמעלה. מסתבר שזה בכלל חוט שמושחל לתוך קוף של מחט, לך תדע את זה. אבל אם תחטט בהיסטוריה של החברה תדע שפעם הם מכרו מכונות תפירה וההיסטוריה שלהם מספיק חשובה להם כדי שהחוט והמחט יהיו בלוגו, בלי שום קשר למכוניות כמובן. אצל היפנים יש מה שנקרא נימוס וזה מה שנקרא, הפגנת נימוס כלפי מי שהקים את טויוטה ובכלל לא חשב על מכוניות שנוסעות בכביש.

הלוגו של ב.מ.וו- הרבה גרסאות עברו על עיצוב הלוגו של ב.מ.וו כדי לאמת את מה שכולם חשבו- שעצם זה שהחברה עסקה פעם בתעופה, גרם לה לעשות לוגו שיש בו כחול ולבן של שמיים ומטוס אבל זה בכלל לא נכון. הלוגו של ב.מ.וו מסתבר הוא כצבעי הדגל של בווריה בתחומה פועל מפעל ב.מ.וו. מה שאומר שלא צריך לפעמים דימיון יותר מדי מפותח רק ידע בדגלי מדינות העולם.

ומה הקשר של קידום אורגני ולוגואים? ככל שהקידום יהיה יותר טוב, הלוגו יגיע לתודעה של הרבה יותר אנשים. וזה בדיוק מה שכל בעל עסק רוצה.