עד כמה המותג שלך בריא? 3 סימנים לבדיקה

מותג בריא הוא מותג שעושה את העבודה מבחינה שיווקית, מעביר את הערכים והחזון העסקי ומייצר את הרגשות והזיכרונות אצל הקהל בצורה שבה אתם רוצים שהם יזכרו אתכם. במידה והמותג אינו בריא הוא לא יביא תוצאות, אתם עשויים לחוש בירידה במדדי המכירות, ההכנסות ובכלל במדדי האמון במותג שלכם ולכן גם בערך המותג. לעתים יידרשו שיפורים שונים ולעתים גם מיתוג מחדש. במילים אחרות חשוב לשמור על המותג שלכם בריא לכל אורח חיי העסק. להלן כמה פרמטרים שיעזרו לכם לבחון את בריאות המותג שלכם.

האם המותג שלכם צומח באופן קבוע או צונח ומאבד מהרלוונטיות שלו?

עסקים עם מותג בריא וחזק יהיו עסקים הנמצאים כל הזמן בהליך צמיחה: יותר שירותים, יותר לקוחות, יותר הכנסות ורווחים, שיפור השירותים הקיימים, הוספה של מוצרים חדשים, התפתחות לשווקים חדשים, מעבר מחברה ישראלית לבינלאומית ועוד. במידה והחברה צונחת בכמות המכירות והלקוחות ייתכן והרלוונטיות שלה יורדת ונדרשת עבודה מחדש על המיתוג שלכם.

האם התחום שלכם הופך להיות רווי ותחרותי יותר?

אם המותג שלכם היה לאורך זמן מותג חזק מאוד עם מחירים אטרקטיביים ומוניטין טוב ולפתע אתם מרגישים שהרוח נושבת לכיוון אחר זה יכול להיות מכיוון שהתחום שלכם הופך להיות רווי במתחרים נוספים, התחרות גדלה והקהל מתחלק בין המותגים שונים. ייתכן מאוד שהמתחרים שלכם גם כן עשו מיתוג מחדש לעסק שלהם ועלו על הנישה שלכם או חלק ממנה. כדאי לכם לחשוב על פתרונות במהירות.

האם שיניתם את המודל העסקי שלכם או את האסטרטגיה השיווקית שלכם?

דברים רבים משפיעים על המותג שלכם. לעתים גם אם מדובר במותג חזק החברה עשויה להחליט על השקה של מוצר חדש או לפנות לקהל יעד חדש או אפילו לשנות את המחירים למותגים קיימים. במקרה כזה לא בהכרח שהמותג שלכם יהיה תואם את המוצרים או האסטרטגיה החדשה שלכם וייתכן ויהיה צורך במיתוג מחדש.

לסיכום; שמירה על מותג בריא הינה חיונית מאוד להצלחת העסק שלכם. המותג עשוי להיפגע כתוצאה מפעולות של החברה, מתגובות של לקוחות או אפילו מהמתחרים שלכם שנכנסים לתמונה ורוצים חלק מהעוגה שלכם. לעתים רבות תצטרכו להעריך את בריאות המותג שלכם ואולי את הצורך בשינוי בו.