סוגי לוגו

לוגו

ישנם 3 סוגי לוגו בסיסיים: לוגו טקסט, לוגו סמל ולוגו שמשלב את השניים. בכדי לדעת איזה סוג לוגו הכי מתאים עבורכם יש לקח בחשבון פרמטרים שונים כמו גודל העסק, הייחודיות שלה ועוד.לוגו טקסטלוגו טקסט (נקרא לפעמים גם לוגוטייפ) הינו לוגו המורכב ברובו מהטקסט של שם החברה. לסוג כזה של לוגו יכולים להיות מספר אלמנטים גראפיים – קווים, קופסאות, גבולות – שיוצרים אינטראקציה עם האותיות, מקיפים אותן ובמקרים מסוימים אפילו יוצרים אותן אך יחד עם זאת לא מאפילים על הטקסט בשום צורה שהיא.

טקסט מהסוג הזה פועל טוב כאשר:

שם העסק מורכב מיותר ממילה אחת, במיוחד כאשר צרוף המילים לא ניתן לקיצור. במקרים כאלה של ריבוי מרכיבים כבר מהתחלה, לוגו טקסט מסייע לשמור על מראה פשוט ונקי.שם העסק הוא חדשני ומקורי מספיק בכדי להחזיק מעמד בפני עצמו כמו במקרים של "יאהו" או "גוגל". מדובר בחברה שמספקת מגוון רחב של שירותים ומוצרים או שילוב של השניים.מטרת עיצוב הלוגו היא עיצוב לוגו קלאסי לטווח הרחוק. בניגוד לאופנות חולפות, עיצוב לוגו על בסיס טקסט תמיד ימצא את מקומו.זכויות יוצרים הם עניין חשוב – אותיות המאייתות את שם העסק הן עירבון לייחודיות.

טקסט מהסוג הזה פועל פחות טוב כאשר:

שם העסק אינו שם ייחודי ובלי תוספת לשם עצמו לא יהיה שום דבר שיעזור ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להבחין אתכם מאחרים.שם העסק לא מתאר את מה שאתם עושים. במקרים כאלה השם בלבד לא יספק לצרכן את המידע הבסיסי ביותר על השירות/מוצר שאתם מספקים.לוגו סמללוגו מבוסס סמל הוא ההפך הגמור מלוגו מבוסס טקסט. סוג זה של לוגו לא כולל מילים ואפילו לא אותיות, רק סמלים, צורות ודמויות.

טקסט מהסוג הזה פועל טוב כאשר:

מכירים את המותג שלך ויודעים מה העסק שלך עושה ומה המוטו העסקי שלך. במקרים כאלה אין צורך להיכנס להסברים, אפשר פשוט להציג סמל נקי ואלגנטי.השתמשת בלוגו המשלב בין סמל לטקסט וזכית להצלחה ולהכרה בתחום. בשלב הזה הרבה מותגים בוחרים לשחרר את הטקסט ולהישאר רק עם הסמל. ככה זה בעולם הפרסום כאשר מדברים על עיצוב לוגו מוצלח וחזק.יש לכם סמל ייחודי בענף שלכם, סמל שללא צל של ספק מייצג אתכם ורק אתכם.מדובר בחברה עם נוכחות בין לאומית, חברה שצריכה לפנות לקהל נרחב שדובר שפות שונות. לוגו על בסיס סמל יכול פשוט לדלג על קושי השפה ובמקום זה לנסות ליצור סמל וויזואלי שידבר אל כולם.טקסט מהסוג הזה פועל פחות טוב כאשר:העסק שלכם נמצא בתחילת דרכו ואיש אינו מכיר אתכם. לוגו עם סמל בלבד יקשה עליכם ליצור בידול מאחרים.

לוגו קומבינציה

במסגרת לוגו מהסוג הזה ניתן לשלב בין סמל לטקסט כשאחד נמצא ליד השני, אחד מעל השני וכו'. רוב הלוגואים בעולם משתייכים לקטגוריה הזאת מכיוון שהיא כוללת את הטוב ביותר משני העולמות ומאפשרת למעצב לספר את כל הסיפור מבלי להתקמצן על פרטים. לוגו משולב מתאים בעיקר לחברות קטנות עד בינוניות, הוא משלב בתוכו גם מיתוג וויזואלי קל לזכירה וגם אלמנט הסברתי  שכל כך חיוני לשחקנים חדשים בזירה.  עכשיו כשכל המידע ברשותכם תוכלו לבחור בקלות את הסוג לוגו שמתאים לכם ולעסק שלכם. עוד נושאים: