פרסום נכון של עסק או מוצר, באמצעות שילוט ופרסום חוצות חייב לצאת מתוך הנחה, כי הזמו הנדרש לראות את שלט הוא של שניות בודדות בלבד. שילוט על רכבים או אוטובוסים נעשה מתוך ההבנה, כי לעתים האוטובוס יחלוף על פנינו בזמן שאנו עצמנו נוהגים בכלי הרכב, וזמן ההתבוננות הוא קצרצר. לכן, בעת עיצוב שלטי חוצות המסר צריך להיות קצר וקלוע, תוך שימוש באמצעים הוויזואליים הבולטים ביותר, המרשימים ביותר, וכאלו המשאירים רושם עז על המתבונן. אנקדוטה קצרה מעולם הפרסום בשלטים- חברות רבות המפרסמות מספרי טלפון להתקשרות, הפסיקו לפרסם את המספר הארוך, ובחרו לפרסם מספרים עם חיוג מקוצר (*1234 וכד'), מתוך הבנה כי מספר זה נחקק בזכרון טוב יותר מאשר מספר טלפון רגיל מרובה ספרות.