מוכנים למתג את עצמכם?
מלאו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם!
ספר מותג- מאין באת ולאן מועדות פניך!
אם תבחנו את דרכם של מותגים בדרך לצמרת, תגלו שבכל מותג כזה יש את הדבר המיוחד שלא היה כנראה למוצרים דומים שלא הפכו למותגים.
זו יכולה להיות המצאה, טכנולוגיה חדשה, חדשנות ועוד. מוצר שהופך למותג מבשר איזו בשורה לכן הוא הפך למותג. אי אפשר להפוך כל חולצה למותג וכל תיק ללואי ויטון. צריך כמה דברים מאוד מסוימים כדי להפוך למותג.
הרבה מאוד מותגים של הזמן הזה, התחילו את הדרך שלהם מזמן. העובדה שהם היום מותגים נחשקים ויקרים, היא תוצאה של פעילות ארוכת שנים, היסטוריה, התפתחות, אסטרטגיה שיווקית נכונה וקונספט שמלווה אותם כל השנים. כדי שמוצר יהפוך למותג הוא חייב להיות בעל עבר כלשהו, כי הותק, הניסיון וההתפתחות שלו הם אלה שיצרו אותו כמותג.
ספר מותג הוא חובה לכל מותג שיש לו היסטוריה, והוא מצליח כי הוא מתבסס גם עליה.
ספר מותג להמצאה
כמעט כל מותג מצליח היה בהתחלה סוג של המצאה, שאיש לא הצליח לשחזר אותה. יכולים להיות במשך השנים ניסיונות לחקות את המותג הזה, אבל הראשון שעשה את זה ועשה את זה טוב, זוכה בכל הקופה.
בספר מותג שהיה בראשיתו המצאה, שנוצרה כתוצאה מחסר בשוק, ישימו דגש על הדרך בה הומצא המוצר הזה, כי בניגוד להיום שיש המון מותגים (שבינינו אפשר לחיות גם בלעדיהם) הרי שהמצאה שהפכה למותג בדרך כלל נחוצה וחשובה גם היום.
אפשר להגיד את זה על מנעול ייל שהמציא מהנדס אמריקאי בשם ליינוס ייל ואפשר להגיד את זה על משקה קוקה קולה שהומצא על ידי הרוקח פמברטון מאטלנטה בגלל שלא הרשו לו לייצר יין מעלי קוקה, אז הוא הלך על משקה ממריץ והשאר היסטוריה.
בספר מותג של המשקה כמובן שפמברטון הולך לקבל מקום מכובד כי אין כמו המצאה שעדיין עומדת בראש מצעד המכירות העולמי מזה עשרות שנים.
כך הומצא למשל גם ג'ינס LEE שהיה בכלל בד דנים חזק עבור עובדי המכרות שנקרעו להם המכנסיים, ועוד ועוד המצאות שאיש לא חשב שהן יהפכו לנושא המרכזי בכל ספר מותג.
ספר מותג כולל את החזון
מלבד עבר והיסטוריה כולל ספר מותג גם את חזון החברה של המותג. מותג אמיתי נשען על איזה תרומה לחברה, לכלכלה, לענף ייצור מסוים. לכן חזון החברה יכול להיות התפיסה שלה את המציאות, הרצון שלה לשנות אותו ואיך היא עשתה ועושה את זה באמצעות המותג שלה. החזון הזה כמובן ייכתב באותיות מודגשות בספר המותג.
כמו כן לכל חברה של מותג יש חוקים והנחיות, כיצד להתנהל כאשר הם משמשים נציגים של המותג, וזה כולל עובדים, נציגים, דיילים, עובדי שיווק וכו' אשר תחת הטייטל של המותג נדרשים להופעה מסוימת, קוד לבוש, שפה, התנהלות, ייצוג ועוד.
ספר מותג כולל את התרבות שלו
בהרבה מקרים כאשר מדובר במותג שהוביל לאיזה שינוי חברתי או תרבותי גדול, יאוזכרו האירועים הללו בספר מותג, כולל התרומה שלו לתרבות באזור מסוים, לסיוע לשכבות חלשות, תרומתו למלחמה (אם הייתה כזו) למעמד הפועלים ועוד. בעצם צריך לומר כי מותג משקף גם תקופה, ייתכן כי בתקופה אחרת הוא לא היה הופך למותג ולכן יש משמעות לזמן בו הוא נולד ומדוע.
כל זה חשוב בספר מותג.