מוכנים למתג את עצמכם?
מלאו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם!
עיצוב אריזה מקורית
למעצבים גרפיים שתפקידם לעשות עיצוב אריזה מקורית, קשה מאוד לדעת מה יהיה גורלה של האריזה הזו, והאם בין שאר המוצרים הדומים לה (אך לא הזהים) יהיה בה משהו שיגרום ללקוח לקחת דווקא אותה, לקרוא דווקא עליה את ההסבר ולהחליט בסופו של דבר לצרוך אותה.
עיצוב אריזה זה בערך כמו עיצוב אופנה. אתה קונה מה שאתה לובש (הרבה פעמים זה בארון אבל כבר קנית). אותו דבר עם מוצרים, אתה קונה מה שנראה לך, וממש כמו אופנה או שזו תהיה הפעם האחרונה שתקנה את המוצר הזה (וגם חולצה כזו) או שתהפוך ללקוח נאמן ואדוק.
לאריזה יש תפקיד גדול בהשתלשלות האירועים אם כי יש לומר, אנשים מעולם לא הסתפקו רק באריזה עצמה, אבל היא חשובה לעין ערוך כאשר מדובר על מוצר חדש, כי היא מה לעשות, הפנים שלו ואם הם לא מדברים לצרכנים, הם לא יקנו את המוצר הזה. לכן באותה מידה שאריזה יכולה לגרום למוצר מנצח להימכר בקלות, ככה היא גם עלולה לגרום למוצר מנצח לקרוס.
לא משנים אריזה של בזוקה!
כמו בעולם גם בישראל יש כמה מוצרים מנצחים שאוי ואבוי אם מישהו יעז לגעת להם באריזה. למרות שהיא יכולה להיות מיושנת ולא משדרת שום חדשנות, הרגל של צרכנים הרבה יותר חזק מחדשנות ולכן ממרח שוקולד השחר, כמו גם שוקולד פרה של עילית, מסטיק בזוקה ועוד כמה מוצרים שהפכו לקלסיקה, משווקים היום בדיוק עם אותה אריזה שלהם מלפני עשרות שנים, משום שאת האריזה הזו כמות שהיא חוטפים מאות אלפי צרכנים נאמנים ובעיקר רגילים ומכורים לאריזה הזו ממש.
עיצוב אריזה חדש עלול להפסיד את כל הלקוחות הוותיקים שעכשיו החברה אמורה להודיע להם על עיצוב אריזה חדש ולהאמין שהם עוקבים אחרי הפרסומים שלה, ויגלו את הבזוקה בעיצוב אריזה חדש.
במקום להפוך את הבזוקה לקורבן של לקוחות ולא לסמוך על זה שהצרכנים הנאמנים יגלו שהאריזה שונתה, קורה דבר מאוד פשוט והוא חוק בפרסום- לא משנים אריזה של מוצר מבוקש, גם אם האריזה שלו יכולה כבר להיות במוזיאון היסטורי. לא נוגעים.
שינוי של טאצ' קטן שלא מרגישים- עיצוב אריזה
אם בכל זאת הגיע מנכ"ל חדש למפעל והוא החליט שהאריזה של אבקת הכביסה כבר לא רלבנטית בהמון פרמטרים ואם מדובר במוצר נמכר ומבוקש, השינוי שייעשה יהיה מזערי ממש כך שהלקוחות יוכלו לזהות את המוצר גם אם הוסיפו לו עוד מילה, או איזה כתם צבע. אבל גם אם מדובר במנכ"ל שמבין באריזות, אם אבקת הכביסה שלו נמכרת, הוא לא ישנה אריזה וכאמור אולי יתווסף לה איזה מקף קטן בצבע חדש שיגרום לה להיראות יותר חדשנית וזהו.
כוחה של אריזה
אריזה צריכה לשדר את המסר של המוצר בכמה רמות: מי אני, למי אני טוב ומי צריך אותי. כל זה יכול לבוא לידי ביטוי בויז'ואל, בסלוגן על האריזה כאשר כל זה כמובן מלווה בקמפיין פרסומי.
כל יצרנית שמפתחת מוצר חדש ועושה לו עיצוב אריזה משתמשת בקבוצת מיקוד כדי להחליט מהי האריזה הכי אופטימלית למוצר וזה אמור להיות אריזה שמייצגת נכונה את המוצר, השימושיות שלו, ההמצאה שבו, החדשנות, הטכנולוגיה וגם אריזה שמדברת ישר לצורך של קהלי היעד.