מיתוג עסקי לעסקים קטנים

7bba9756-fa20-4622-9591-2a446453a21f

המונח "מיתוג" נתפס על ידי רבים כאסטרטגיה או דרך פעולה אשר מתבצעות על ידי עסקים גדולים. אולי משום שהם אלה שפעמים רבים מבצעים את תהליך המיתוג ברעש וצלצולים, זוכים לסיקור תקשורתי או לאייטמים במדורי החדשות. עסקים קטנים, לכאורה, אינם צריכים את התהליך הזה, אלא להתמקד בלשרוד, להתמודד עם התחרות ולהתפתח… האמנם?

למעשה, ההיפך הוא הנכון. דווקא כאשר מדובר בעסקים קטנים, הרי שהם חייבים לבצע שלל פעולות על מנת להתמודד כראוי מול המתחרים שלהם בענף, לשרוד ולהתפתח. פעולות אלה עשויות לכלול תהליכים הנוגעים לבניית אתרים, קידום אתרים, שימוש יעיל בתקציב לביצוע פעולות פרסומיות ושיווקיות, וכמובן – מיתוג עסקי.

למה צריך למתג עסק קטן?

כל עסק צריך למתג את עצמו, ובפרט עסק קטן שעדיין סובל מאנונימיות ונאבק להגדיל את נתח השוק שלו מול מתחרים. מיתוג עסקי נכון עשוי לסייע בכך, שכן הוא יכול ליצור עבור העסק תדמית חיובית ולגרום לו להיראות יותר כמו עסק ותיק וגדול מאשר עסק ראשוני זעיר.

כדאי גם לדעת שאם מדובר בתהליך המלווה על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אזי גם אין סיבה לחשוש מבזבוז של הון תועפות בשל כך, וניתן לשלב את תהליך המיתוג עם תהליכים נוספים ומשלימים, כגון קידום בגוגל.

לוגו

הלוגו של העסק, אותו סמליל גרפי המלווה אותו בחזית העסק, בראש האתר ואפילו בכרטיסי הביקור שלו, הינו אחד מן המרכיבים החשובים ביותר של המיתוג העסקי. האלמנט הגרפי הקטן הזה מגלם בתוכו בעצם את כל הזהות הארגונית של העסק.

קחו לדוגמה את הלוגו של נייקי, של מקדונלד'ס או של קוקה קולה. לכל חברה כזו יש לוגו שברגע שצופים בו ניתן לדעת בקלות למי הוא שייך, מה ערכי המותג ואיזו חוויה ממתינה לקונה הפוטנציאלי ברגע שיהפוך ללקוח.

כשהוא מתוכנן ומבוצע בתבונה, הלוגו יכול להותיר רושם עז על לקוחותיכם, ואולי אף חשוב מכך – על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הוא זה שעשוי לעודד אותם לפתוח את הארנק, ולכן הוא צריך לשקף את האופי והערכים של העסק.

כרטיסי ביקור

יש אומרים שהעולם הולך והופך ליותר ויותר דיגיטלי, ובכל זאת כרטיסי הביקור לא עושים רושם שהם עומדים להיכחד בקרוב. זהו מקום נהדר למקם בו את הלוגו שלכם, בצירוף שם, תפקיד ופרטי יצירת קשר, ולחלק אותו לעוברים והשבים, ללקוחות או לשותפים עסקיים.

קיימים אתרי אינטרנט בהם ניתן להזמין כרטיסי ביקור על פי תבניות מוכנות מראש, אולם מומלץ יותר לעצב את כרטיס הביקור כך שיהיה ייחודי לכם. הרי אם כבר אתם משקיעים בתהליך מיתוג, חבל ליצור כרטיס ביקור בעל מראה גנרי שיהיה דומה לכרטיסים של עסקים אחרים. אל תשכחו גם להשקיע בהדפסה על גבי נייר איכותי, אשר משדר הרבה יותר יוקרה מאשר כרטיס ביקור המודפס על נייר פשוט.

ניירת משרדית ומוצרי פרסום

למעשה, את הלוגו שעיצבתם מומלץ לשלב בכל היבט שקשור לעסק, החל מנייר המכתבים שלו וכלה במתנות שאתם מחלקים לעובדים וללקוחות. למשל, חישבו על אריזה שהלקוח שלכם מקבל, ואיזה הבדל עצום עשוי להיות אילו על גבי האריזה יתנוסס הלוגו שלכם, לא יופיע לוגו כלל, או גרוע מכל, הלוגו של יצרנית האריזה.

באופן דומה ניתן לייצר גם מוצרי פרסום שונים, כגון מעטפות, לוחות שנה, עטים ממותגים וכדומה. חשבו שאת הלוגו שלכם אפשר גם לראות על שילוט דיגיטלי. ככל שהלקוחות שלכם יראו את הלוגו שלכם יותר לנגד עיניהם, גם אם באופן לא מודע, הם ייחשפו אליכם יותר וכך יגדל הסיכוי שהם יחזרו לבקר אתכם בעתיד.