מיתוג עסקי – הבסיס לשיווק ופרסום העסק

על מנת לשווק את העסק, מומלץ מאד למתגו ברבים קודם לכן. המילה "מיתוג" מכילה בתוכה גם מסרים כתובים וגם מסרים ויזואליים. לכל עסק יש את כלי המיתוג שלו והם מתחילים בדברים הפשוטים באמת. אם, למשל, העסק מתבסס על עבודה  ידועה למעטים שנלמדה בחו"ל, ובעל העסק שעובד בכך הוא הראשון להביא את זה לארץ, רעיון טוב למיתוג יהיה "(שם העסק) הראשון בישראל בתחום זה". בדרך זו, גם אם יקומו לו מתחרים שיעקפו אותו בידע ובכישרון, תמיד יהיה לו יתרון עליהם בהילה וביידוע עוד לפני שהתחיל לעבוד. ומה צריכים להיות כלי המיתוג שלכם?

עיצוב ויזואלי של לוגו העסק

מיתוג עסקים זה הכלי החזק ביותר של כל בית עסק. אחרי הכל, לא כל אחד הוא "ראשון" בישראל במשהו. רבים מאתנו מקימים עסק בתחום שכבר נוסה ויש עליו קבלות. במקרה כזה (וגם באחרים) תכנון ועיצוב לוגו הוא המפתח להצלחה. הלוגו הוא כמו דגל עבור מדינה. זהו הסמל שבעזרתו זוכרים שמדובר בעסק שלכם ולא בעסק אחר. ומה הלוגו צריך לבטא? יש שיאמרו – את השם של העסק בלבד, בעברית או באנגלית. יש שיגרסו כי צריך להוסיף איזשהו אלמנט ציורי לחיבור העסק לפרסום. לדוגמה, אם העסק מייצר או מתקין פרגולות, כדאי לצייר רוח שמנסה "להזיז" את האותיות.

גיבוש תכני מיתוג עבור העסק

תכני המיתוג שונים לחלוטין מתכני השיווק. את תכני השיווק צריך לשבת ולקרוא, ועל פיהם להחליט אם בית העסק שלכם הוא המוצלח, או של המתחרה. אבל לא כל הצרכנים הם אנשים שמקדישים זמן לקריאה. אדם שנתקע עם פנצ'ר באופניים או מחוץ לביתו כשהמנעול סגור הוא לא בדיוק הטיפוס שיישב ויקרא חומרים מי "טוב" ומי לא טוב. הוא יזדקק לעזרה כאן ועכשיו ולכן כשתעלה תוצאת החיפוש שלכם – מסר ממותג וקליט לאוזן עשוי להיות זה שיכריע שאתם ולא המתחרים – הם אלה שתיבחרו. לדוגמה, מנעולן שכותב "מומחה שריונית חסם, פלדלת ורב בריח" משאיר ספק שמא בעל הבית אולי לא יכול להשתמש בשירות. אבל מנעולן שכותב "לנצח את המנעול" כנראה ישרה בקורא יותר בטחון שמדובר באיש המקצוע שלו.

שימוש בתכני המיתוג ליידוע העסק

עוד לפני שתתחילו לעסוק בשיווק ולהסדיר בניית דף נחיתה, יש המון דברים שניתן לעשות עם אוסף כלי המיתוג שיצרתם. ניתן לשלב בין המסרים הקליטים לבין הלוגו שיצרתם כדי לבנות מודעה אטרקטיבית לפייסבוק, לאינסטגרם או לגוגל אדוורדס. ניתן להכין מודעה לגוגל אדסנס להטמעה על סרטוני יו טיוב. תכני המיתוג לבדם ימשכו קהל, וכאשר הם נמדדים באלפי או עשרות אלפי מקליקים, כדאי להטמיע מאחורי הקליק גם מאמרים שיווקיים המפרטים על פעילותכם.