מיתוג אישים – כנסת ברשת…

מיתוג

אין ספק כי נגישות הרשת ואפשרויות החשיפה האין סופיות שלה, יוצרות הזדמנות שלא קיימת בעולם האוף ליין- מיתוג אישים ויש כמה דרכים שאפשר לעשות את זה.

לראשונה מתקיימת אינטראקציה בלתי אמצעית, ספונטנית וישירה בין אישים שונים במדינה לבין גולשים וזה נעשה דרך רשתות חברתיות דוגמת טוויטר, פייסבוק ועוד.

אם ניקח לדוגמה את ראש הממשלה שלנו, הרי שהוא כבר יודע את המלאכה (ולא רק הוא) ומשתמש תכופות בפייסבוק כבמה להעביר רעיונות ודעות, לקבל תגובות ולעורר שיח- ממש חוג בית ברשת…

הנוכחות של אישים ידועים ומובילים במדינה לבין גולשים, הסירה את כל המחסומים והדיסטנס שקיימים במציאות, ויצרה סוג של מבחן אהדה דרך טוקבקים ושיח שלא היה מתקיים במציאות כי שום אישיות ציבורית לא באמת זמינה לקהל באופן שזה מתקיים און ליין.

ציפי לבני למשל עושה עבודה מושכלת באשר לנוכחות שלה בפייסבוק ומעלה סרטונים ופוסטים ארוכים ומשכנעים, שגולשים רבים קוראים וגם מגיבים אליהם וזהו סוג של תקשורת חדשה שהיא מחויבת המציאות. להיות במקום שבו נמצאים כולם. זה קידום בפייסבוק, זה קידום שעובד!

פוסטים במקום חוג בית!

היום לכל שר או חבר כנסת יש גם עמוד פייסבוק, אוהדים ועוד. חלק מהעבודה היומית של האישים הללו היא לתחזק דף כזה עם פוסטים חדשים מדי יום, ולנהל התכתבות יום יומית שתורמת להעמקת הידע על האישיות המסוימת מצד אחד, ויוצרת קשר בינו לבין אנשים שהוא לא מכיר על בסיס פוסטים ותגובות, דבר שעשוי גם לגרום לאהדה או במקרים אחרים- להתנגדות אבל זוהי כמובן דמוקרטיה. מה שבטוח עד שהייתה רשת אינטרנט מעולם לא התקיים שיח במתכונת הזו ולאנשים זרים לא ממש הייתה אפשרות להביע את דעתם מול חברי כנסת או שרים. אבל כפי שאנחנו רואים פרסום בפייסבוק עובד. ועובד מעולה.

לכל שר- אתר!

כמו שלכל עסק או חברה יש היום אתר אינטרנט כך יש גם לכל חבר כנסת או שר. מומחי מיתוג של חברת הפרסום הדיגיטלית ג'נסיס אומרים כי בניית אתר לאישיות ציבורית הוא חלק מתהליך של מיתוג אישים. היום כאשר כולם נמצאים ברשת גם שרים או חברי כנסת צריכים אתר שמייצג אותם ואת העשייה שלהם באופן הכי נכון ומדויק.

באתר כזה צריך לשים את הדגש על יצירת תדמית, על תוכן רהוט וברמה גבוהה, על ניסוחים מאוד מדויקים שמייצגים נכונה את דעותיו וההישגים של האישיות הציבורית, כך שכל מי שנכנס לאתר הזה יוכל להתרשם באופן חיובי מהאישיות דרך האתר שהוא כמו של אחרים- כרטיס הביקור הדיגיטלי שלה כאשר מישהו מגיע לאתר דרך פרסום בגוגל או בכל אמצעי כזה או אחר.

חברת מיתוג מומלצת: ג'נסיס פרסום ומיתוג