כל כמה זמן צריך לעדכן את העיצוב של האתר?

כבר קמתם אתר והעסק מתחיל להתחמם. יותר ויותר גולשים מגיעים לבקר באתר שלכם ומידי פעם גם אתם רואים ימי שיא במכירות. עד לשלב זה התמונה הגדולה נראית בסך הכל מושלמת. אבל יחד עם זאת אתם לא ממש בטוחים שאתם שלמים לגמרי עם העיצוב של האתר. ככל שעוברות השנים חידושים בתחום העיצוב מאפשרים לכם ליצור אינטראקציה מדויקת יותר עם קהלי היעד השונים ולהביא לידי ביטוי אלמנטים מקצועיים נוספים של העסק שלכם שיכולים להיות קריטיים ליחס המרה מניב רווחים. אבל בדיוק כמו הבדיחה המוכרת "תזמון זה עניין של טיימינג", אין שום סיבה להחליף עיצוב אתר כל כמה חודשים ויש לבחור את המועד הנכון ביותר לשדרוג העיצוב הכללי כדי לשמור על יציבות המותג ואמינות המותג מול הלקוחות השונים.

שינוי לטובת שדרוג תשתיות – אופטימיזציה וחווית משתמש

הסיבה הראשונה והנפוצה ביותר לשינוי יסודי של עיצוב האתר היא סיבה טכנית לגמרי. גם אם האתר שלכם הוא אתר "חדש מהניילון", באגים שונים במערכת יכולים ליצור אתגרים קשים מאוד בתקשורת מול הלקוחות או במשפך המכירות הכללי של האתר. ככל ועיצוב האתר אינו משרת נאמנה את המטרות שלכם, אינו ממיר גולשים פוטנציאליים ללקוחות משלמים או שהוא מקשה על ניווט מהיר באתר, העיצוב חייב לעבור שינוי. זוהי חוויה מאוד נפוצה אצל רבים מבעלי האתרים שהם מבוססים על עיצובים מתבניות. תבנית היא לא חותמת גומי ואתם צריכים להבין שהתבנית היא רק בסיס. כדי ליצור אתר טוב חשוב לעצב את התבנית בהתאם למבנה המחלקות באתר ולהרגלי הגלישה של הלקוחות. זו היא הדרך לשדרג בטירוף את חוויית המשתמש תוך שאתם שומרים על אופטימיזציה קבועה לתכנים באתר ומביאים תוצרים מהירים ויעילים לבית העסק.

תהליך מיתוג מחדש – מעוררים את התדמית הציבורית של העסק 

סיבה נוספת שבגללה אתם יכולים להחליט לשנות יום בהיר אחד את העיצוב של האתר, היא שינוי כיוון כללי במטרות של העסק. לעיתים רבות מיתוג מחודש יכול לבוא לידי ביטוי בשינוי קטן מאוד בתוך פלטת הצבעים של הלוגו או בהתאמה לקהל יעד חדש על ידי שינוי שם העסק. ואולם שינוי קטן באחד מרכיבי היסוד המגדירים את אופי החברה מחייב הסתכלות על כל התמונה. יתכן שתרצו לשנות לגמרי את מבנה המחלקות בתוך האתר, את האופן שבו אתם מציגים תכנים לקהלים השונים או שאתם רוצים ליצור שינוי עמוק בכל תשתיות האתר (אם ממש בא לכם לחבר תוספים מקצועיים יותר לניהול החנות הווירטואלית). כל אלו יכולים לשפר בצורה משמעותית את התגובה של הלקוחות לאתר המחודש ולהביא לידי ביטוי את האלמנטים המקצועיים שיקפיצו אתכם כעסק לרמה הבאה. ולכן מומלץ לחשוב על תהליך מיתוג עסקים מחודש בעזרת צוות משרד מיתוג מיומן בתחום שיכול להביא אתכם התוצאות הנדרשות בצורה המדויקת ביותר.

רענון אתרים ותיקים – ופנייה לקהלי לקוחות חדשים

 אפשרות נוספת שבגללה תרצו לבצע עבודת שדרוג תשתיות לעיצוב אתרים היא פשוט התאמה היכולות הטכנולוגיות של ימינו. יש אתרים מאוד ישנים באינטרנט, שחלק גדול מאוד מהם לא עבר שדרוג תשתיות במשך שנים ארוכות. לכן אם אתם רוצים להעיר לך חיים דומיין ישן שלכם, ייתכן שתרצו להתאים אותם למאה ה21  ולשנות להם את העיצוב. להבין עד כמה עמוק הוא הצורך בשינוי ורק לאחר מכן להשקיע משאבים נחוצים בחיפוש פתרונות עיצוב בעזרת מומחים בתחום מיתוג עסקים שעובדים בכל משרד מיתוג מקצועי.

מאמרים נוספים
שיתוף ברשתות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
חיפוש