קידום אתרים בגוגל – כן או לא? עושים לכם סדר

קידום אתרים בגוגל – המדריך המדויק למתלבטים 

במציאות משתנה ועולם דיגיטלי הנע בקצב מהיר, קידום אתרים בגוגל הוא אמצעי יעיל, ממוקד ובואו נודה, מחייב מציאות. בין אם יש לכם אתר חדש ובין אם יש לכם אתר וותיק, אשר מדשדש בתוצאות החיפוש, גוגל היא הפלטפורמה האפקטיבית עבורכם. אם אתם מתלבטים כיצד לקדם אותו בגוגל, למנף תנועת גולשים ולמקסם את הרווחיות שלו, המאמר הבא נכתב עבורכם

נתחיל בחידה: מה משותף לחנות נעליים און ליין, חנות קוסמטיקה ועסק לאביזרי לימוד? לא נשאיר אתכם במתח, התשובה היא כמובן גוגל. אכן, מקטן ועד גדול, ללא קשר לתחום העיסוק שלכם, (כמעט) כולם נמצאים און ליין וכולם, שלא תטעו, מקדמים את האתרים שלהם בגוגל, כך או אחרת. 

הסיבה פשוטה, אם אתה לא שם, אתה פשוט לא קיים. לא רק שאתה לא קיים, המתחרים שלך ישמחו להחליף את מקומך ולהציע ללקוחות שלך את השירותים שלהם. אין ספק כי גוגל היא פלטפורמה אפקטיבית ויעילה עבור מנעד רחב של עסקים. כיום, יותר מתמיד, קידום אתרים בגוגל הוא כלי שיווקי הכרחי לכל בעל עסק שהנוכחות הדיגיטלית שלו חשובה לו ובנינו, למי לא? אז מהו קידום אתרים בגוגל ומהיכן מתחילים? באנו לעשות סדר

קצת טריוויה

אין באמת צורך להציג את גוגל, כולנו מכירים אותו היטב. כצרכנים וכבעלי עסק כולנו משתמשים ברשת החיפוש הענקית, גוגל, לפחות מספר פעמים ביום. גוגל הוא המקום אליו כולנו פונים בכדי לחפש שם של שיר שאהבנו, מה מומלץ לעשות, מה לרכוש והיכן כדאי לעשות זאת. 

רוצים קצת נתונים? בבקשה:

  • בגוגל מבוצעות מיליארדים של שאילתות חיפוש ביום ויותר מטריליון חיפושים בשנה(!)
  • יותר מ70% מהצרכנים מבצעים מחקר באינטרנט בטרם רכישת שירות או מוצר.
  • הפרסום באינטרנט מגדיל את היקף פעילותם של עסקים בעשרות אחוזים ביחס לאלו אשר אינם מפרסמים באינטרנט.

אין ספק,  קשה למצוא היום בעל עסק שאינו מודע לעובדה כי פרסום בגוגל יכול לייצר לו תנועה איכותית וממוקדת לאתר וכן להגדיל את מספר הלקוחות הפוטנציאלים. 

 

מתי כדאי לבצע קידום אתרים בגוגל?

התשובה לשאלה הזו פשוטה ממה שחשבתם. פרסום בגוגל הוא למעשה שם כולל לאוסף של פעולות אותן ניתן לבצע על מנת להעלות את דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש.  מכיוון שכולנו רוצים שהאתר שלנו יופיעו במקומות הראשונים ואף רוצים לשמר את המצב הזה, חשוב להבין כי מדובר בתהליך עקבי, מתמשך ולאורך זמן. ככזה, יש לעשותו באופן רציף, במינונים כאלו ואחרים. 

מה הכוונה? אם אתם בעלי אתר חדש בהקמה, אתם זקוקים ל"סל" פעולות קידום ממוקד ואפקטיבי שיגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם וימנף את נראות האתר שלכם. מכיוון שהאתר חדש, מדובר בתהליך אינטנסיבי יותר. לחלופין, אם יש לכם אתר שקיים כבר תקופה, אך לא מצליח להתרומם ואתם רואים את המתחרים שלכם עוקפים אתכם בסיבוב, חשוב לא פחות, להעניק לו את "הפוש" ולקדם את האתר בצורה אפקטיבית ולטווח הרחוק. כך או כך, כאשר  לקוחות יחפשו את השירותים שאתם מציעים, אתם תהיו ממש שם.

 

בין קידום אתרים אורגני וממומן

למעשה, גוגל מאפשרת לעסקים שני ערוצי קידום עיקריים במסגרת אפשרויות השיווק וקידום האתר: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אתרים אורגני , כשמו כן הוא, קידום "טבעי". הכוונה למבחר של אמצעים  וטכניקות המוגדרות כטבעיות, באמצעותן גוגל אומד את איכות האתר שלכם. ככל שמדד האיכות של האתר שלכם גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים כי גוגל יציג לגולשים את האתר כתוצאה רלוונטית עבור שאילתת החיפוש שלהם. 

הקידום הממומן הוא כלי פרסומי חזק, המאפשר לבעלי עסקים לקדם מודעות בנוגע למוצרים ולשירותים שלהם. המודעות נשענות על מילות מפתח רלוונטיות וביטויי חיפוש נפוצים אשר מתאימים לעסק. על כל ביטוי שכזה אתם משלמים למערכת הפרסום של גוגל, בעת שהלקוח הפוטנציאלי מקליק על המודעה שלכם. 

אין ספק כי הקידום הממומן בגוגל הוא אמצעי ממוקד המאפשר להגיע ללקוחות במהירות ובקלות יחסית. ככזה, הוא יעיל במיוחד למטרות קצרות טווח, למבצעים או להטבות ייחודיות. 

איך נדע מה מתאים לנו?

כמו לכל דבר בחיים, לכל ערוץ יש את היתרונות והחסרונות שלו. ההמלצה היא לשלב בין קידום אורגני לממומן על מנת לשמור על נוכחות ומיתוג עסקי באופן עקבי ולאורך זמן וכן על מנת להשיג מטרות שיווקיות בטווח המידי. 

לסיכום, גוגל מציעה מבחר כלים אפקטיביים ויעילים המסייעים לכם לקדם את האתר, להגדיל את תנועת המבקרים ולייצר לידים. כאשר מבצעים קידום אתרים בגוגל, חשוב לקחת בחשבון מטרות ויעדים, תקציב, מתחרים וסביבה עסקית. בהצלחה!