היום קונים בגלל עיצוב האריזה!

עיצוב אריזה

פעם היו מעט מוצרים על המדף והתנהגות הצרכנים הייתה בהתאם. הם בעיקר קנו מוצרים שהם הכירו ושמצאו חן בעיניהם.

הם לא נדרשו לחוות את דעתם או לנסות מוצרים אחרים, כי לא היה ייצור כזה מוגבר של מוצרים חדשים.

הצרכנים הוותיקים בהחלט רכשו רק מוצרים שהיו בטוחים מבחינתם, בגלל הנאמנות שלהם כלפיהם. הם לא היו פתוחים לחידושים וגם היום הם לא מעוניינים לשנות את הרגלי החיים שלהם, גם אם מבטיחים להם שזה יותר נוח. מבחינתם מה שמוכר להם נוח יותר והחדש- מאיים.

אבל לא כל הצרכנים הם ותיקים, וגם לא כל המוצרים ותיקים ולכן חשוב להבין איך מוכרים היום מוצרים חדשים לצעירים או לצרכנים שיש להם ראש פתוח ונכונות לנסות דברים חדשים, ומהו אותו משקל עיצוב אריזה בהחלטת הקנייה?

מנתוני מחקר- האריזה משחקת תפקיד חשוב!

מנתוני מחקר של חברת HARTMAN ביחס למשמעות עיצוב אריזה של מוצרים ובכלל, עלו הנתונים הבאים:

  • 46% מבני הגיל השלישי, נמצאים בגפם ולכן גם אוכלים לבד ויש לחשוב על עיצובי אריזות המתאימים להם.
  • 53% מהצרכנים לא אוכלים מזון מסודר אלא חטיפים.
  • עיצוב אריזה הוא שיקול מרכזי ברכישה- נתון יחסית חדש.
  • בעבר השיקול לרכישה היה היכרות עם המוצר.
  • פתיחה וסגירה של אריזה, ידידותיות למשתמש וקלות, הם המניעים לרכישת מוצר באריזה מסוימת.
  • בגלל שפע ועודף מוצרים, אין רמת נאמנות גבוהה מצד  הצרכנים.
  • אנשים פתוחים לבדוק ולרכוש מוצרים חדשים.
  • יש התייחסות רצינית לכל מה שכתוב על האריזה, החל מרכיבים וכלה בקלוריות, צבעי מאכל ועוד.

עיצוב אריזות- רואים רחוק רואים שקוף!

ממחקר אחר שעשתה חברת 'תרהד' עלה כי צרכנים בגילאים די מגוונים מעדיפים לקנות מוצר עם עיצוב אריזה שקוף שניתן לראות מה הוא מכיל וגילאי 18-30 אוהבים מסרים פשוטים עם תמונות טובות.

הנתונים האלה בהחלט תואמים את השינוי שעוברים היום הצרכנים בעולם הדיגיטלי.

בעולם שבו הכול שקוף, המידע מפורסם ברשת ואין סיכוי להסתיר איזה חתוך בשקט, הכול הפך לגלוי יותר. הרגשות של הצרכנים באים לידי ביטוי דרך פרסום בפייסבוק באמצעות פוסטים או בחוות דעת באתר המוצר, וזו יכולה להיות חוות דעת חיובית או שלילית אבל הצרכנים מעולם לא היו אינטראקטיבים יותר מאשר היום ולכן, לראות מוצר בתוך האריזה זה באמת דרישה ממש מינורית לעומת כל הפתיחות, החשיפה והשיתופים ברשת.

אותו דבר לגבי ההעדפה של הצעירים לתמונות טובות ומסרים פשוטים. לצעירים האלה יש מספיק תחכום וטכנולוגיות בחיים שלהם, אז כשהם באים לקנות משחת שיניים, לא בא להם לשמוע על הקשר בינה לבין האונה השמאלית במוח, הם פשוט רוצים לצחצח שיניים עם משחה טובה וזהו.

קרטון ונייר – עיצוב אריזה אקולוגית!

גל המחזור או החזרה לטבע או גרינפיס או איך שתקראו לזה, בא לידי ביטוי בהעדפת הצרכנים עיצוב אריזות שעשויות מקרטון או מנייר ובטח שלא מפלסטיק שמטנף את כדור הארץ המתחמם שלנו.

המודעות לכל הנושא של זיהום סביבה ושמירת הסביבה נמצא במערכת השיקולים של צרכנים רבים.

במקום השני בעיצובי אריזות נמצאת הזכוכית וגם זה מצביע על המגמה האקולוגית.

נוחות ומחזור אריזה!

עוד עלה מהמחקר כי בני 51 ומעלה מתייחסים בנושא של עיצוב אריזה לנושא הפתיחה והסגירה של האריזה וכן ליכולת למחזר אותה ולהשתמש אתה שוב ככלי קיבול.

עיצוב אריזה שיש לפתוח אותה עם מספריים או למשוך אותה בטבעת, נראים בלתי נוחים לצרכן.

עיצוב אריזות היום אין ספק קשור בהתאם לנתונים שעלו משני המחקרים הנ"ל, לשקיפות של המוצר, לשמירה על כדור הארץ ולנוחות השימוש. עיצוב הזמנות לחתונה או אריזה זה כמו תהליך של כתיבה שיווקית, שזה נעשה באופן יצירתי. זה מצליח..ובגדול!

מוזמנים לבקר אותנו בגוגל מפות >>> עיצוב לוגו