בין לוגו לפער דיגיטלי

בני הגיל השלישי ובעיקר אלה שהיגרו לארץ בראשית קום המדינה ויודעים מה זה צנע, לא חלמו שהם יחיו באיזה שהוא עולם של מותגים ולוגו. הם בעיקר ניסו לבנות את המדינה היהודית ולבנות לעצמם זהות חדשה, והנה היום בניהם ונכדיהם מסתובבים עם חולצה שאם אין עליה סמל של תנין היא לא שווה הרבה…

הדור ההוא גם נאלץ היום להתמודד עם העולם הדיגיטלי שמהווה, מקום מרכזי בחיים של רבים. הם בעצמם חפצים ליישר קו עם מה שקורה סביבם ודיגיטלי זה המודרני שלהם.

מצמצמים את הפער הדיגיטלי

משני מחקרים שנעשו ע"י מכון הרצג לחקר הזקנה ומכון אורנג', אשר בדקו את מידת היכולת של בני הגיל השלישי בעולם הדיגיטלי עולה כי הפערים בינם ובין הצעירים הולכים ומצטמצמים, וגם ביניהם יש פערים.

מי שאחראית על המחקר הזה כפי שפורסם באנשים ומחשבים היא פרופ' גלית נמרוד מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, המבססת את מחקריה בארץ על נתוני מחקרים כפי שנערכו בקרב 11 אלף משתמשי אינטרנט בני 60 ומעלה.

ניתן לראות דרך פרסום בגוגל ששימוש בטלפונים חכמים נבדק גם ובו עולה כי עיקר השימוש בפלאפון הוא בסדר העדיפויות הזה: טלפון, SMS, מצלמה, שעון מעורר ותזכורות. השימוש המועט ביותר בפלאפון בקרב קבוצת גיל זו, הוא כנגן מדיה.

היכרויות גם לבני הגיל השלישי

במובן החברתי של בני ה-60 פלוס מציינים כמה מומחים, כי דווקא המדיה הדיגיטלית אמורה לספק לאנשים מבוגרים כל מיני דרכים לשפר את הידע שלהם, לפגוש ולשוחח עם אנשים אחרים בני גילם בפייסבוק למשל ואפילו ללמוד און ליין.

אם למשל מדובר בבני הגיל השלישי שהם מוגבלים, הרי שאין כמו היכרות און ליין כדי לא להרגיש בודד, צפייה בסרטונים דרך פרסום בפייסבוק או משחקים ברשת שמעבירים את הזמן ולא רק לאנשים מבוגרים, אלא בכלל.

לוגו מתקופת אנו באנו ארצה

בני הגיל השלישי צריכים גם מסתבר, להתחיל לחשוב מתוחכם כמו שחושבים היום כל מעצבי הלוגואים למיניהם. אם פעם לוגו הצטיין הפשטות ובהירות, הרי שהיום החוקים קצת השתנו. המוצרים גם הם יותר מורכבים ולכן פשוט זה לא תמיד הצד החזק של הלוגו. הלוגו צריך להכיל את תכונות המוצר, השימושיות שלו והחדשנות ואת זה ממש, אבל ממש לפעמים קשה לעשות פשוט כמו שפעם היה לוגו, הכי סימפל, הכי קולע והכי תמים. היו זמנים.