איך לבחור צבע ללוגו?

 

במובן מסוים החיים בעולם המודרני משנים לגמרי את התפיסה שלנו על העולם העסקי, ובפרט על האופן שבו עסקים נתפסים במרחב הציבורי. באופן מסורתי, ערכו של בית עסק טמון במידת המקצועיות והיכולות האישיות של אנשי הצוות שלו. אולם כיום בעולם גלובלי, כאשר אנחנו לא ממש מכירים את אנשי הצוות של כל בית עסק ולפעמים עסקים בכלל יושבים הרחק מעבר לים או שהם מפוזרים בסניפית ומטות ברחבי העולם הלקוחות צריכים לקבל מושג על העסק כמעט ללא חיבור רגשי או היכרות מוקדמת. ולכן, עיצוב לוגו כחלק מתהליך מיתוג עסקי היא המשימה שיכולה להפוך את הזר למוכר וליצור את המותג המנצח מבחינת הלקוחות.

צבעים, רגשות ומה שביניהם – הנעה לפעולה במבט אחד

על משרד מיתוג יגלה לכם הסוד הכי שמור של תהליך מיתוג עסקי הוא היכולת ליצור מראה אחיד ומקצועי לכל בית עסק, קטן או גדול. ואם אתם רוצים להתחיל את תהליך העבודה יצירת לוגו, בחירת צבעים ללוגו הוא רגע חשוב ומכריע. לצבע יש השפעה על הרגש ועל היכולת שלנו לקחת החלטות בעולם העסקים. ולכן רצוי להבין מה היא פלטת הצבעים השולטת בתחום העיסוק שלכם (למשל פלטת צבעים כחולים משתלבת עם מודרנה, הייטק וחדשנות, לעומת פלטת צבעים ירוקה אשר מתכתבת עם מקצועות הבריאות הנפש והפנאי).

 

אלמנט נוסף וחשוב לא פחות של בחירת צבעים ללוגו הוא תשומת הלב ושילובי הצבעים. העין האנושית תופסת צבעים, צורות ובכלל לוגואים הרבה יותר מהר מאשר כל טקסט כתוב אחר. לוגו חזק ומוצלח הוא לוגו שמשלב בין ציורים וצילומים, או איורים ייחודיים לעסק, עם צבעים הולמים לצרכי המותג. גם אם אתם רוצים ליצור לוגו בתחום עיסוק כמו בריאות הנפש, אל תוותרו על אלמנטים בולטים וחדים (דוגמת גוונים שונים של פלטת צבעים על גבי עיצובי אותיות ייחודיים). אלמנטים קטנים יכולים לשנות לגמרי את התפיסה של הלוגו ואת התגובה של הקהל. ברגע שיש לכם סקיצה ראשונית רצוי מאוד להראות לכמה לקוחות ולשמוע תגובות כדי להתאים את הלוגו בדיוק לצרכי העסק. 

פעילות מסחרית בהווה – עם הסתכלות על העתיד

אומנם אתם בונים את הלוגו בתחילת הדרך ורואים ככל הנראה רק את השלבים הראשונים להקמת העסק. אבל חברות מקצועיות הן חברות שמצליחות לראות את החזון הכללי ולא רק את ההווה. אלוהים חברות שמבינות עד כמה חשוב ליצור לוגו אותו ניתן להתאים לצרכים המשתנים של החברה. כל מותג הוא מותג צומח ומשתנה, ולכן אתם רוצים לאפשר גם ללוגו של המותג לצמוח ולהשתנות ביחד איתו. אלו הם שינויים קטנים אבל הם בהחלט יכולים להביא לידי ביטוי את התהליך ההתפתחותי של החברה עברה ואת היכולות המקצועיות שלכם כך שמומלץ לחשוב על הנושא לעומק.

אל תשכחו לבחון את המתחרים 

בידול הוא כלי מפתח בעסקים, על אחת כמה וכמה בכל מה שקשור ליצירה של מיתוג עסקי חזק עם לוגו מנצח. יחד עם זאת המתחרים שלכם הם חלק אינטגרלי עם העבודה היומיומית ואתם באמת רוצים להכיר אותם. הכרות עם מתחרה עסקי היא הכרות לצרכים שונים, אבל היא יכולה לגלות לכם לא מעט מידע על הנישה ועל הלקוחות. כך למשל תוכלו להבין מה היא פלטת הצבעים שהנישה שלכם יושבת עליה ולראות את תגובת הלקוחות לשינויים קלים בלוגו לאורך השנים. אל תעתיקו כמובן, כי הלקוחות "יענישו" איתכם על כך אבל שווה לכם להבין איך נראה סדר העבודה בגדול של המתחרים שלכם.

מאמרים נוספים
שיתוף ברשתות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
חיפוש