איך בוחרים עיצוב קטלוג מוצלח- כלים מעשיים!

 

עיצוב קטלוג

בחירת עיצוב קטלוג!

כאשר מתחילים עבודה על עיצוב קטלוג של חברה חושבים על מה שמייצג ומשקף את הערך שלה, את לוגו החברה, הייחוד, התדמית והאיכות ומשום כך ככל שהחומרים מהם יופק הקטלוג יהיו איכותיים, כך גם תיתפס החברה. כלומר- הקטלוג עצמו הופך להיות כרטיס הביקור התדמיתי של החברה והוא זה שמגלם בתוכו את המוניטין והמיצוב שאנחנו רוצים לייחס לה. ככל שעיצוב קטלוג יהיה יותר מושקע ויוקרתי ברמת ההדפסה שלו, כך תאופיין גם החברה. הוא הופך להיות חלון הראווה שלה, ההצצה אל היכולות שלה, השם שלה, המוניטין ולכן הוא צריך להיות מוקפד, מקצועי ומתוכנן עד לפרטי פרטים.

גם עיצוב קטלוג קובע!

עיצוב קטלוג מסוים מעביר מסרים סמויים על החברה, על המוצרים שלה, הרמה שלה, האיכות שלה ולכן יש חשיבות כמובן גם לעיצוב קטלוג והצורה שבה כל דף ודף מתכונן.

נדרש תכנון וסידור פנימי של דפים ברצף מסוים ומגמתי. חלוקה לנושאים, או לצבעים או למשפחות מוצרים ועוד. נדרשים כמובן צילומים ברמה הכי גבוהה הקיימת שכן עיצוב קטלוג טוב הוא כזה שצילומי המוצרים או הפריטים שבו נותנים הרגשה שכמעט אפשר לגעת בהם, להריח, למשש, כאילו והם עצמם מוצגים לפניך ולא בתמונות.

לכן הדבר הראשון והכי חשוב שניתן לומר על עיצוב קטלוג הוא צילום הקטלוג, אבל לא רק אלא מכלול של בחירות והחלטות שיוצרות קטלוג מקצועי, איכותי ומרשים.

דבר ראשון צילום הכי מקצועי שיש!

מכיוון שמדובר על תהליך של עיצוב קטלוג שיש בו אוסף של צילומי מוצרים או פריטים, הדבר הכי חשוב זה איך הם מצטלמים. צריך כמובן צלם מקצועי ויצירתי שיוכל לצלם אותם באופן הכי מדויק ונכון לקונספט שלהם אבל לא רק, מדובר גם באיכות של תמונה, בבהירות, בחדות, ברזולוציה הנכונה משום שהתמונה צריכה להיות התמונה הכי מוצלחת שניתן להפיק, כי היא ורק היא כרטיס הביקור של המוצר. תמונה זה הפנים של החברה, חשבו שהשקעתם על עיצוב לוגו לחברה, לא תרצו שהוא יראה טוב ומותאם לקטלוג?

סטיילינג ותפאורה!

כדי לצלם קטלוג נדרשים לעיתים סטיילינג או תפאורה מיוחדים אשר המטרה שלהם היא להדגיש, להאדיר ולהבליט את היתרונות של המוצרים או הפריטים המצולמים.

לצורך כך נדרשים הוספת תפאורה, אביזר או רקע מסוים כמו גם החלטה אם לצלם צילומי סטודיו או צילומי חוץ. כל אלה מהווים רקע ותפאורה לכוכב עצמו ותפקידם הוא ליצור לו את הבמה הכי מרכזית והכי מדויקת לשימושיות, לאיכויות ולמסרים שרוצים להעביר דרך הצילום.

להשקיע בפורמט דפוס יוקרתי!

כאשר חושבים על עיצוב קטלוג צריכים לחשוב על לשדר יוקרתיות ולא חשוב אם מדובר על קטלוג לברגים או קטלוג אופנה. ככל שהנייר, הפקת הדפוס, הפרדת הצבעים וההפקה כולה תהיה איכותית יותר, כך יהיה השיווק מוצלח יותר. קניינים לא מפרידים בין איכות הקטלוג לבין המוצרים, מבחינתם אחד הם- ולכן אם רוצים קטלוג יוקרתי צריך להשקיע בו גם מבחינת הפקת הדפוס כדי שהוא יוכל להרשים, וככל שהוא יהיה איכותי יותר, התדמית הזו תדבק גם במוצרים המצולמים בו. ככה זה עובד!

להכניס את הקטלוג לאתר!

אם מדובר על חברה שיש לה אתר אינטרנט או חנות מקוונת, אין ספק כי עיצוב קטלוג של קטלוג מודפס מקצועי יכול להפוך גם לקטלוג וירטואלי שיחזק את האתר ויעזור למותג בתהליך של פרסום באינטרנט, יציע את מגוון המוצרים וישקף נאמנה את מלאי הפריטים, האיכות שלהם, המסרים הצרכניים שלהם ועוד.

מלאכת עיצוב קטלוג מקצועי דורש תקציב ושווה כל אגורה!

הדבר האחרון שחברות יצרניות או משווקים צריכים להתפשר עליו הוא תקציב בשביל עיצוב קטלוג. קטלוג חובבני, לא מרשים, לא איכותי, עם צילומים פושרים שעשוי בחוסר מקצועיות מטיל דופי גם במוצרים של החברה, פוגע בשם ובמוניטין שלה וכמובן שהוא לא יוכל להיות כלי שיווקי מוצלח אלא בדיוק להיפך, הוא עלול לגרום נזק תדמיתי ושיווקי עצום לחברה.

אל תחסכו בהפקה של עיצוב קטלוג. זהו חלק חשוב בתהליך מיתוג של חברה. בחירה נכונה של סטודיו גרפי מקצועי כמו שלנו, עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון, כישרון ומקוריות יבטיח לכם קטלוג איכותי ויוקרתי שאין לאף אחד אחר, שיוכל להתחרות בכבוד מול קטלוגים של המתחרים שלכם, שיוכל לנצח בשוק שלכם ושאי אפשר יהיה להתעלם מההשפעה השיווקית הגורפת שתהיה לו.